gesloten-wegens-vakantieBeste medewerker,

De laatste weken voor de jaarlijkse zomersluiting van ons bedrijf (van 4 juli tot en met 19 augustus) zijn aangebroken. Door middel van deze brief wil ik u op de hoogte stellen van enkele zaken die voor u belangrijk zijn.

Het betreft hier de volgende data:

Vrijdag 17 juni: Na het knallende personeelsfeest van donderdagavond 16 juni beginnen we op deze vrijdag met het inleveren van uw computer en ander kantoormateriaal. Denk ook aan zaken als pennenbakjes, nietmachines en scharen. Persoonlijke artikelen als fotolijstjes met gezinsleden, privémokken en waterkokers kunnen in een aparte doos worden gestopt. Bij deze brief vindt u ook de zogenaamde ‘inleverbrief’. Het is noodzakelijk dat deze ‘inleverbrief’ tegelijk met het kantoormateriaal wordt ingeleverd. Op een apart A5’je vindt u nog wat tips over het inleveren van het kantoormateriaal. Ook wordt op deze dag uw locker leeggeruimd en de lockersleutel ingeleverd, net als het pasje voor de parkeergarage. Tot slot kan het voorkomen dat u op deze dag nog wat laatste werkzaamheden afrondt.

Maandag 20 juni: Met alle medewerkers maken we het bedrijf ‘zomerklaar’. Alle personeelsleden worden via hun afdelingschef geïnformeerd over het tijdstip waarop ze op de zaak worden verwacht om bezem en stoffer en blik ter hand te nemen. Daarna volgt een feestelijke afsluiting per afdeling. Hierover maakt de afdelingschef met zijn/haar eigen afdeling afspraken.

Dinsdag 21 juni: Buitensportdag! Hiervoor ontvangen alle medewerkers een apart informatieboekje. Zorg voor buitenschoeisel en een extra setje kleding. We gaan de polder in!

Woensdag 22 juni: Aanvang werkvrije periode. Maar let op: de vakantie is echter nog niet begonnen. De medewerkers moeten zich beschikbaar houden voor een eventuele extra opdracht in verband met de tweede seizoenshelft. Deze werkvrije periode duurt officieel tot en met vrijdag 1 juli a.s.

Donderdag 23 juni: De afdeling personeelszaken vergadert over de verslagen van de functioneringsgesprekken. Indien de uitkomsten voor een werknemer niet bevredigend zijn, wordt aansluitend aan de vergadering contact met hem of haar opgenomen.

Vrijdag 24 juni: Studieochtend voor de afdeling personeelszaken en het uitje voor de directie.

Maandag 27 juni: Vergadering van de staf en kernteambijeenkomsten.

Dinsdag 28 juni: De medewerkers ontvangen de formulieren voor het performance managementtraject en de laatste nieuwsbrief voor de zomersluiting. Bij de formulieren wordt een stencil met gegevens betreffende de aanvang van de tweede seizoenshelft uitgereikt.

Maandag 4 juli tot en met vrijdag 19 augustus: Einde van de werkvrije periode en het begin van de zomervakantie! De directie en de afdeling personeelszaken wensen u een fijne zeven weken. Rust maar lekker uit.

Vrijdag 19 augustus: Afhalen van uw computer en ander kantoormateriaal.

Maandag 22 augustus: Start tweede seizoenshelft. De medewerkers komen op het bedrijf voor hun rooster en het eerste werkoverleg.

 

(Mocht u denken: Wat is dit voor onzin? Welke onderneming is dit? Deze brief ontving mijn zoon afgelopen week van zijn middelbare school. Het woord ‘school’ is gewijzigd in ‘bedrijf’. ‘Docenten’ in afdelingschefs of afdeling personeelszaken. Schoolboeken in kantoormateriaal. Verder heb ik er niks aan hoeven veranderen.)

 

Uit de krant van 23 juni 2011.